poniedziałek, 3 września 2012

Chibi Miku

こんにちわ! 
Początek roku szkolnego. Najgorsze co może być ^^, lecz i na tą okazję coś przygotowałam. W dzisiejszej notce chciałabym Wam pokazać jak wykonać niewielką maskotkę Miku Hatsune. Może ona posłużyć jako brelok do plecaka, lub torby, albo po prostu jako przytulanka : ) . Nie przeczę, że do cosplay'ów też się nie nada. Przejdźmy więc do instrukcji.


 Potrzebujemy:
 * kremowy filc ( można go zakupić w Empiku za ok. 1-2 zł)
* nitka w kremowym kolorze
* niebieska włóczka na włosy.
*dwa guziczki tej samej wielkości
* coś do pisania
*biała kartka
* kawałek niebieskiej muliny
* szpilki.
* wata,  czy plusz do wypełnienia.
*nożyczki
' ewentualnie jakaś zapinka by było można z 
niej breloczek zrobić.



Trzeba narysować plan naszej laleczki. Na planie widać uśmiech, lecz ja po skończeniu stwierdziłam że jest jej niepotrzebny. Użyłam kolorowych pisaczków żeby było lepiej widać ^^






Wycinamy głowę i tułów, i przyczepiamy szpilkami do filcu który jest podwójnie złożony ( dwie warstwy). Przy okazji nawlekamy igłę kremową nitką i zaplątujemy na końcu supełki ( by nam nie uciekła nitka)








Teraz zaczynamy obszywać za kartką. Jest to nowa technika dla mnie, lecz po wypróbowaniu jej można zauważyć, że jest bardzo skuteczna i szybka  ^^






Jak widzicie nie należy do końca obszywać. Trzeba zostawić dziurkę by wypchać pluszem główkę. Teraz możemy wyciąć główkę  za nitką by było łatwiej wywrócić ją na drugą stronę tzn. wywinąć filc z zewnątrz na zewnątrz. Dzięki temu nie będzie widać mocno nitki.





Wypychamy głowę i zaszywamy ją.

Wiem dziwny kolor pluszu mam ^^ ale nie zmienia on efektu ; )









 Wypchana i zszyta główka. Teraz czas zabrać się za tułów. Postępujemy tak samo jak przy głowie i również wywijamy.










Oto już gotowy tułów i głowa. Czas je teraz złączyć.











Zszywamy z przodu jak i z tyłu. Musimy mocniej zacisnąć by się trzymało.










Zabierzmy się teraz za włosy z włóczki. Prosty sposób najpierw oplatamy kilka razy, żeby włosy miały trochę gęstości. I odcinamy na końcu









Teraz odcinamy jeszcze jeden kawałek i zaplątujemy. Z dołu  rozcinamy włóczkę a tam gdzie zaplątaliśmy zostawiamy w spokoju.







Powtarzamy powyższą czynność robienia włosów tak długo dopóki cały tył ich nie będzie miał. Nie zapomnijmy dodatkowo o kitkach które ma Miku.
Radzę włosów jeszcze  nie przycinać z długości, lepiej zrobić to na końcu. Ja przycinałam na miejscu i trochę krzywo wyszły. Mogłam poczekać ^^"







Dorabiamy grzywkę tą samą metodą, oraz włosy po bokach twarzy ( dodają uroku).  Przycinamy teraz odpowiednio włosy.

Kiedy skończymy, czeka Nas najlepsze. Mianowicie przyszywanie guzików ^^ i prawie koniec roboty. B




Tak wygląda skończona laleczka. Można jej dorobić ubranko. Ja niestety nic lepszego nie miałam pod ręką więc zrobiłam jej na razie takie palto (?) z guziczkiem, by taka na zdjęciu goła nie była.
Przyznaję, że na zdjęciu coś nie tak ma z głową, lecz to można naprawić podszywając ją.

W naturze o wiele lepiej się prezentuję przyznam ^^




.....................................................................................
Ślęczałam nad nią trochę czasu, gdyż byłam załamana nowym planem szkolnym i z nocką w plecy. 
Dlatego, może efekt nie jest taki jaki normalnie u mnie być powinien. 
Mam nadzieję, że wszystko zrozumieliście w razie pytań o nią jak zwykle w komentarzu ^^
Dodam, że tym sposobem możecie zrobić jakąkolwiek postać z mangi, czy anime wystarczy trochę czasu.
Przyznaję że wygodniejsza jest wersja z włosami z filcu które lepiej się prezentują, niestety wszystkie moje szmatki zostały u babci, więc robiłam ją z tego co w domu znalazłam ^^"

Pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. Laleczka super ^.^ Ps. W jednej grze (moviestarplanet) ktoś dodał zdjęcie z twojego bloga pisząc, że to jego ;/

    OdpowiedzUsuń