wtorek, 4 września 2012

Niestandardowa zakładka :)

おはよう!
Każdy kto czyta zapewne wie jak ważna jest zakładka do książki. Dla naszych kochanych Otaku wymyśliłam odpowiednią zakładkę. Nazwałam ją niestandardowa, dlatego gdyż ona nie jest zwykła prostokątna tylko bardziej fikuśna. Możecie się o tym przekonać na końcu notki, w efekcie końcowym.


Przejdźmy najpierw do tego co chcemy mieć na zakładce. Większość otaku pewnie bedzie chciała mieć swoją ulubioną  postać. Z tego powodu podaję Wam stronkę ---->
Jeśli tutaj jej nie znajdziecie, wtedy trzeba wejść na Deviantart.com , wpisać w wyszukiwarkę imię postaci + png . Plusem tych obrazków jest to, że nie mają one tła, więc bez problemu można je na coś wkleić.

Wybierając postać, dobrze zwróć uwagę na to by postać była w pozycji stojącej, by obrazek nie obcinał jej włosów. Ja dla przykładu wybrałam postać Masaomi'ego Kidy z Durarara. Prosta do wycięcia, nie jest w skomplikowanej pozie. Jeśli wybierzesz postać, która ma luki między rękoma, np ma ręce na biodrach, czy powiewające włosy, wtedy ciężko będzie te przestrzenie wyciąć nożyczkami. W tym celu warto użyć nożyka. Kiedy mamy już wybrany obrazek, musimy z niego zrobić zakładkę.
Otwieramy dowolny program graficzny w moim przypadku Photo Filtre.
Otwieramy nową kartę o wymiarach wys. 300px, szer. 150 px.
 Jako, że ten obrazek jest dość wygodny do robienia zakładki pobieramy kolor z dołu łokcia ( w tym przypadku) postaci, której to obrazek otworzyliśmy w nowym oknie.
Po pobraniu koloru włączamy pierwszą kartę i kolorujemy ją na ten kolor. Żeby było ładniej możemy zgradientować to przy użyciu opcji "Gradient" . I zapisujemy.
Po próbie wycinania postaci w photo filtre uznałam, że to nie ma sensu ani efektu, więc dalsza część instrukcji rozgrywa się w programie graficznym GIMP

Więc otwieramy gimpa a z nim kartę o dowolnej wielkości załóżmy 500x600.
Otwieramy zapisaną zakładkę i wklejamy na tą kartę. Tak samo otwieramy obrazek postaci, kopiujemy i wklejamy na kartę z zakładką. Zmniejszamy odpowiednio używając opcji "skalowanie", która znajduje się nad kubełkiem wypełniającym na pasku przybornika. Zapisujemy gotową zakładkę do drukowania. I drukujemy ją.  Jeśli chcemy mieć zakładkę dwustronną, należy zrobić lustrzane odbicie zakładki choćby w paintcie.
Pamiętajmy by wydrukować  ją używając kartki z bloku technicznego. Dzięki temu zakładka będzie sztywna i mniej podatna na gniecenie.

Staramy się dokładnie wyciąć, krótko mówiąc im lepiej wytniemy tym lepszy będzie efekt.






Teraz musimy ją skleić. Użyłam kleju do decoupage, ponieważ dla mnie jest niezastąpiony do klejenia wszystkich papierowych modeli, czy takich oto zakładek. Można nim nawet pokryć zakładkę, wtedy po wyschnięciu będzie lekko połyskiwała. Kiedy skleimy zostawiamy do wyschnięcia na jakiś czas.
Ten klej kupiłam w Empiku za 9 zł. Pomimo ceny, jest w nim 80 ml, a starcza na długo. Tego jeszcze nie skończyłam, chodź mam go od przeszło 3 lat.  --->





Tak wygląda już gotowa zakładka. Dla przykładu włożyłam ją do mangi :


.........................................................................
Ech... Ta notka była robiona na bazie prób i błędów. Zazwyczaj najpierw jak coś robię to potem tego zdjęcia robię przy okazji. Teraz robiłam od razu zdjęcia i tekst. Muszę jeszcze raz to przeczytać, by sprawdzić czy się połapiecie xD Zdjęcia jak zwykle robione są komórką, która sama już mi je obrabia ^^ Przy okazji przepraszam za ich jakość ^^"
Mam nadzieję, że się podobało ^^ Komentujcie i się nie bójcie nie gryzę xD




1 komentarz:

  1. Ale super. Szkoda, że nic nie rozumiem (nie znam się na takich programach) ale ładnie Ci wyszło.

    OdpowiedzUsuń