niedziela, 2 września 2012

Przerabiamy kalenadarz

W dzisiejszym  poście chciałabym Wam pokazać jak w prosty sposób można przerobić kalendarz szkolny.

Czy kupiłeś kalendarz którego okładka Ci się nie podoba? Jeśli tak ta notka jest dla Ciebie ! Dzięki niej będziesz posiadać Własny, oryginalny i niepowtarzalny kalendarz zrobiony właśnie przez Ciebie :)

Dobra dość tych reklam zabieramy się do roboty.
 Jak widać mój kalendarz nie tak źle wyglądał xD, lecz był trochę za różowy. Kupiłam go w Empiku.
Każdy kalendarz się na da, lecz do tej instrukcji musi być mniejszy od formatu A5.
Kiedy zabierzemy się już do roboty musimy przygotować grafikę. Najlepiej jeśli to będzie jeden obrazek z przodu. Ja jak zwykle drukowałam z painta. 1 Obrazek musi zająć powierzchnię połowy drukowanego pola. Należy go potem połączyć z drugim. Pozmieniać ustawienia drukowania by nam nie poprzycinało i wydrukować. Najlepsza będzie do tego kartka z bloku technicznego


 Kiedy mamy już wydrukowane. Potrzebne nam są: 
*nożyczki
*klej
*taśma klejąca,
*ekierka
*i w zależności co kto lubi dodatki.  
Przepraszam, że nie ma wszystkiego na zdjęciu, gdyż potrzebne rzeczy okazały mi się w trakcie robienia

Kładziemy kalendarz na kartkę, która leży na niezadrukowanej stronie i zaznaczamy ołówkiem, czy kredką w jakich leży kalendarz. Robimy to po to, by kalendarz równo przykleić. Należy zostawić trochę odstępu, by zagiąć potem kartkę do środka.





Smarujemy kartę klejem w zaznaczonym obszarze. Wybrałam różowy klej, byście mogli zobaczyć, poza tym bardzo dobrze klei.Przyklejamy najpierw jedną stronę kalendarza.







 Jak widzicie trzeba mocno docisnąć i zagiąć na początku korpusu kalendarza, by było można go bez problemu otwierać.









Smarujemy korpus klejem i przyklejamy. Tak samo robimy  z przodem kalendarza.










Doginamy ekierką na zgięciach. Powoduje to że lepiej się przyklei nowa okładka do naszego kalendarza.Robimy tak z przodu jak i z tyłu.









 Teraz odstającą kartkę nacinamy na kątach by można było ją bez problemu zagiąć do środka. Kiedy to zrobimy przyklejamy je na klej.
Teraz patrzymy na grubość przyklejonego paska. Jeśli ma na oko z półtora centymetra będzie się trzymał. Jeśli nie, należy podkleić go taśmą klejącą by się mocno trzymał. Teraz wycinamy z białej kartki odpowiedniego rozmiaru prostokąt i naklejamy go by trochę zakrył przyklejone paski. Robimy to ze względów estetycznych.
Jeśli na chodzi o korpus tam tylko odpowiednio docinamy. Jeśli o otwarciu kalendarza na maxa jest tam wąska przestrzeń między starą okładką a kartkami, wtedy zaginamy ją do środka.  Jeśli nie po prostu odcinamy, albo przyklejamy na mocy klej uważając by nie skleić kartek.






Tak wygląda skończony kalendarz.
Dodałam białą koronkę na korpusie, gdyż obrazek nieco za szeroko wydrukowałam, oraz 3 kamyczki na dole. Każdy może dodać to co chce. Możesz przykleić guziczki, wstążeczki, lub co tam tylko chcesz :)








Przepraszam, za to że zdjęcia telefonem robione. Mam nadzieję, że choć trochę zrozumieliście o co w tej instrukcji chodzi. Obrazki na kalendarz wzięłam z deviantarta.

Teraz jeszcze taki gratis Wam dorzucę tego co znalazłam. Gdybyście chcieli mieć jakieś naklejki w swoim kalendarzyku możecie wydrukować sobie te i na klej je przykleić :)

vhdh.jpg  
  ...............................................................................
Mam nadzieję, że Wam się spodobała notka. W razie pytań piszcie w komentarzach :)

Edit: Zapomniałam wspomnieć : Warto by było obłożyć skończony kalendarz przezroczystą obwalutą do podręczników czy książek, którą można zakupić w księgarni. Wtedy jest mniejsze ryzyko pobrudzenia.
 Co do naklejek. Najlepiej wycinać je trochę za kreskowanymi liniami, dzięki czemu po przyklejeniu uzyskamy ładny efekt.

1 komentarz:

  1. Fajny pomysł! Skorzystam na 100% . Praktyczne porady, zeby wszystko wyglądało estetycznie i ciekawie. Wielki + za fajne opisanie tego. Będę wpadać tu częściej! Życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń