poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Bluza Gumi matryoshka

Hej! Dzisiaj chciałabym Ci pokazać jak wykonać własną bluzę Matryoshka. Ja swoją zrobiłam pół roku temu, na szczęście ciągle pamiętam jak ^^. Noszę ją nawet na co dzień :) Na ebay'u możemy znaleźć taką bluzę za więcej niż 100 zł + przesyłka, gdzie samemu można taką zrobić za ok.60 zł (zależy czy mamy jakąś wolną bluzę).
W zależności od robionej postaci z Vocaloid'ów jest inny wzór na bluzie.
  

Co będzie Ci potrzebne (wersja dla Gumi):
~ czerwona bluza
~ 3 arkusze czarnego filcu
~ 1 arkusz białego filcu
~ czarna, biała nitka
~igła
~klej sylikonowy
~szpilki
~nożyczki
~linijka

Uprzedzając pytania. Nie jestem przekonana do malowania po materiałach. Dla mnie jest to po prostu zniszczenie bluzy. Ten sposób który ja Ci pokażę, jest dość mało inwazyjny dla bluzy. Kiedy już nie będziesz chciał mieć na niej wzoru, po prostu przecinasz nitki i odpruwasz. Możesz normalnie prać bluzę nie martwiąc się, że coś Ci się rozmyje, spierze. Poza tym jest dość wytrzymała.
  Pod tym linkiem znajdziecie wiele pomocy obrazkowych // click//
Jak już się zorientowałeś elementy będziemy przyszywać.
Kiedy mamy już swoją bluzę, zazwyczaj na kapturze od strony wewnętrznej znajduje się podszewka. Ja swoją umiejętnie rozcięłam wzdłuż szwu łączącego obie strony kaptura, po to by czarnego szwu nie było widać. Jeśli nie mamy takiej podszewki, niestety będzie widać.

Najpierw przygotujmy elementy do przyszycia :)
Oczy:
Na jedno oko potrzebujemy:
czarne kółko o śr. 7,5 cm.
białe kółko o śr. 6 cm
czarne kółko o śr. 5 cm.  
Najpierw rysujemy cyrklem kółka na kartce, potem wycinamy, przypinamy szpilkami na filc, wycinamy.
Przygotowujemy 13 czarnych kółeczek o śr ok. 1cm.

Uśmiech.
Ciężko, może będzie to wytłumaczyć...  Długość uśmiechu to 14 cm. Jednak, będziemy musieli przyszyć go pod niewielkim kątem ku górze. By był lekko zadarty do góry. Na zdjęciu obok może tego nie widać, ale kiedy założymy kaptur na głowę będzie znajdować się uśmiech po skosie. Na wielu zdjęciach cosplay'i widziałam jak ludzie robią po prostu za długi uśmiech, wygląda to nie ciekawie a co najgorsze wygląda to tak jakby sam uśmiech uciekał nam do tyłu głowy. 

Zęby.

Po co nam do tej instrukcji klej sylikonowy ? A no właśnie :) Nie widzę potrzeby przyszywać wszystkich zębów, gdyż zajęło by to wieki. A ponieważ będą znajdować się na czarnym uśmiechu, nie powinno to zaszkodzić bluzie. Czyli dla oszczędności czasu użyjmy kleju sylikonowego.




Tak wygląda złożony kaptur. Odległość pomiędzy oczami ( nie kropkami wokół oczu) wynosi ok 12 cm, a oczu do skaju kaptura 6 cm.







Warto sobie najpierw wszystko poprzypinać szpilkami, udać się do lustra i zobaczyć jak kaptur się układa. Potem wystarczy wszystko przyszyć. Jeszcze jednak ważna rzecz. Najpierw przyszywamy, potem przyklejamy.

 Oczywiście możecie wprowadzać własne poprawki, pomysły. Na przykład ja z tyłu swojej bluzy przyszyłam gwiazdkę na wysokości pod łopatkami.

Ogólnie czas robienia jej przeze mnie wynosił około 3 dni, jednak w ciągu tych dni poświęcałam jej około 1-2 godziny wieczorem.
....................................................................................................................

Mam nadzieję, że instrukcja Ci się kiedyś przyda.
Jeszcze dzisiaj czeka mnie robienie skrzydeł na Dead Master. Kosy jeszcze nie udało mi się zrobić. 
Cieszę się, że ktoś odwiedza tego bloga. To jest największa motywacja do tworzenia kolejnych postów.

8 komentarzy:

  1. Fajny pomysł ^^

    http://dream-to-be-somebody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, byłabym wdzięczna gdybyś pokazała jak wykonać taką czapkę ------ http://yatta.pl/Czapka_du%C5%BCa_Kr%C3%B3lik,14956.htm ------ bo zima się zbliża a 69 zł to troszkę za drogo. Z góry dziękuję ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak... jak chcesz mogę Ci tylko napisać w komentarzu jak zrobić taką czapkę, bo teraz nie mam materiału takiego na stanie. Chyba, że wolisz poczekać, jak już materiały kupię i wtedy zrobię porządną notkę poświęconą takiej czapce. Wtedy powinnam się wyrobić z taką notką na przyszły poniedziałek...

      Usuń
    2. Dzięki, poczekam xD

      Usuń
  3. A 60zł to z wliczoną bluzą czy nie? xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy zależy za ile bluzę kupisz, w różnych sklepach są różne ceny =.= . Sam koszt tych wszystkich elementów na bluzie to 4-5 zł + wolny czas ^^

      Usuń
  4. Czy jeśli użyłabym do tego gorącego kleju, to zrobiłoby to makabrę podczas prania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobić by nie zrobił, bardziej byłabym się czy materiału by nie popalił xd

      Usuń